Naast een slogan van een bekende warenhuis keten, is dit zeker het moto van het team van Lohuis Autosport. Het team leverde dan ook vorig jaar de kampioenen in de dames en de herenklasse. Twee jaar is het team nu actief in de “opstapklasse” van de ACNN competitie, en zag hun noeste arbeid al na hun tweede race seizoen beloond. Het team blijft de laagdrempelige cup trouw, en men heeft niet de ambitie om te promoveren naar een zwaardere klasse. Niet alleen de kosten spelen m.b.t. dit standpunt een rol maar ook de mate van competitie en de onderlinge sfeer. De laagdrempeligheid en zeker het kostenaspect heeft er toe bijgedragen dat Lohuis Autosport een derde rijder aan hun team toe gaat voegen. Deze aanstaande coureur is al een tijdje actief in sponsoring van diverse takken van de autosport, en dan vooral de rallysport. De uitingen van zijn filiaal waren te zien op o.a. de auto’s van het Deltion Rally Team, die van Erik en Martijn Moree, van de Nijverdalse equipe Altena/Aaltink, en het Rijssense BS racing. Ook houd hij zich bezig met de organisatie van de jaarlijkse Hellendoorn Rally “shakedown” in het centrum van Nijverdal. Heeft dus benzine in zijn bloed. Op jonge leeftijd werd al aan rittensport gedaan, en vele jaren werd deel genomen aan de Europarit, een toertocht die elk jaar diverse europese landen aan doet met schitterende etappes door Alpen Dolomieten etc. etc. De link met de autosport bleef er al die jaren wel, maar door zakelijke activiteiten bleef dat eigenlijk op een laag pitje. Echter door het contact met de fam. Lohuis, en hun activiteiten in eerste instantie in de rallysport begon het balletje weer te rollen. Wat veel sponsoren kunnen beamen, van de één komen er nog meer anderen, en voor hij het wist werd menig equipe door hem op weg geholpen. Zelfs een rallyauto werd aangeschaft, om een jong talent een kans te geven. Maar de tijden veranderen, dat zullen alle ondernemers/sponsoren met mij eens zijn. Ook het concern van de eenheidsprijzen en de beroemde rookworst, moet op de kleintjes letten. Maar Wim Lohuis wist exact waar hij mee bezig was toen hij hem in zijn cup auto zette, en hem onder begeleiding van Ruben enkele sessies op het TT circuit liet afwerken. Al die jaren anderen met hun hobby geholpen, waarom niet eens zelf wat gaan doen, was zijn redenering. Eigenlijk was men er samen al gauw uit, zeker na de “diepe” indruk die het zelf rijden bij hem maakte. Toch raar, met twee “oude” Mitsubishi Evo’s in zijn schuur. In de gordels, raceoverall aan, helm op, voelt het blijkbaar al gauw snel en sensationeel, zeker als je naar het prijskaartje kijkt. Een tweedehands C1 was snel gekocht. Op de vaste dinsdagavonden werd de auto aangepakt door Wim en zijn vaste sleutelmaat Michael Bergman. Zelf met twee linkerhanden geboren, liep hij volgens hem vooral in de weg, maar dat mocht de pret niet drukken. Dit is al de derde auto die men in eigen beheer bouwt, en dat is te merken. Een handleiding hebben ze niet meer nodig, en het is prettig dat alles zoveel mogelijk standaard blijft, zeker voor je portemonnee. En met nog een zolder vol reserveonderdelen grepen de heren er niet vaak naast. 6,7, en 8 maart moet het met de racecursus dan gebeuren. De vuurdoop voor de C1 en zeker voor zijn coureur. Het laatste examen wat hij deed was voor BHV. Komt altijd wel eens van pas zei zijn instructeur. Daar staan we nu natuurlijk niet op te wachten. Eens kijken of deze vijftiger het dan nog in zich heeft, en niet alleen als rijdende chicane gaat fungeren. Wij wensen in ieder geval alle deelnemers een sportief hoogstaand jaar zonder brokken toe. Dan om af te sluiten nog eens een laatste slogan van dat meest onmisbare merk, om te gebruiken in het kader van de PTC cup, MAAKT GEWOON BIJZONDER.